نکات طراحی و برای بالا بردن رنک در گوگل

تاریخ : 29 بهمن 1391
نویسنده : admin


نکات طراحی و برای بالا بردن رنک در گوگل

راهنمای گوگل به طراحان وب سایت ها

هر چه امتیاز شما در گوگل افزایش یابد باعث می شود تا گوگل شما را در صفحه جستجو در رتبه بالاتری نمایش دهد.برای افزایش رتبه و رنک خود در گوگل به نکات زیر توجه کنید.حتی اگر بالا رفتن امتیاز و رنک گوگل برای شما مهم نیست, نکات کلیدی را بکار گیرید.زیرا گوگل سایت هایی را که این نکات را رعایت نکرده اند از لیست جستجویش حذف می کند و دیگر در هیچ یک از سایت های شرکای گوگل نیز, نام شما نشان داده نمی شود.

نکات طراحی و محتوای سایت برای افزایش رنک در Google :

1. سایت را با یک سلسله لینک های واضح طراحی کنید.هر صفحه حداقل باید از طریق یک لینک متنی ساده در دسترس باشد.

2. برای سایت یک صفحه map یا همان نقشه طراحی کنید که لینک های صفحات مهم را دارد.اگر لینک بیش از 100 عدد می باشد, صفحه نقشه را به چند صفحه تقسیم کنید.

3. درباره لغاتی که کاربران برای دسترسی به سایت یا وبلاگ شما در موتورهای جستجوگر تایپ می کنند, فکر کنید و مطمئن باشید که مطالبی درباره این لغات, در سایت یا وبلاگ شما می باشد.

4. برای نمایش کلمات و لینک های مهم, از متن به جای عکس استفاده کنید, زیرا جستجوگر خزنده گوگل, متون نوشته شده در عکس را تشخیص نمی دهد.

5. برای لینک ها و عکس ها حتما از تگ های title و Alt بصورت دقیق و درست استفاده کنید.

6. لینک های شکسته (لینک هایی که به جای درست اشاره نمی کنند) را درست کنید.

7. اگر شما از طراحی سایت های دینامیکی استفاده می کنید (یعنی دنبال اسم صفحه یک ادرس بصورت کاراکتر "?" هست) باید بدانید که تمامی موتورهای جستجوگر نمی توانند این صفحات را بخوبی صفحات Static پیدا کنند.

8. لینک هایی که هر صفحه دارد باید حداکثر تعداد قابل قبولی باشد, حدود 100 لینک.

نکات فنی :

1. از یک مرورگر متن مانند Lynx برای تست کردن سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید.زیرا اکثر جستجوگرها, سایت شما را همانند چشمان Lynx میبیند.اگر شما در سایتتان از جاوا اسکریپت, کوکی ها, اشیا Session , frame یا فلش یا هر چیزی که جلوی دید برنامه های خزنده (Crawler) را بگیرد استفاده کرده باشید ممکن است این جستجوگرها نتوانند صفحات سایت شما را به خوبی ببینند و index کنند.

2. استفاده از SessionID جلوی برنامه های خزنده موتورجستجوگر را می گیرد و چون انها نمی توانند در سایت شما ثبت نام کنند تا صفحات را ببینند بنابراین تعدادی از صفحات شما هرگز در این جستجوگرها ثبت نمی شوند.

3. اگر از سیستم های CMS استفاده می کنید, مطمئن شوید که این سیستم توانایی ساخت صفحاتی که گوگل می یابد را داراست.

4. از پارامترهای مانند "=id&" در لینک صفحاتتان استفاده نکنید, چون گوگل این ادرس ها را index نمی کند.

نکات کلیدی :

1. صفحات را برای کاربر طراحی کنید, نه جستجوگرها :یعنی چیزی را که برای جستجوگر میفرستد همانی باشد که در سایت دارید و به کاربر نشان می دهید.

2. از برنامه های تایید شده برای ثبت صفحات و چک کردن امیاز خود در گوگل بهره نبرید.زیرا این برنامه ها قوانین گوگل را زیر پا می گذارند.مانند برنامه WebPosition Gold که درخواست سایت شما را به چند مدل به گوگل می فرستد (برای گول زدن موتور جستجوگر Google-با این حرکت جستجوگرهای معمولی گول می خورند و فکر می کنند که سایت شما پر طرفدار است, اما گوگل گول نمی خورد و این صفحات را پیدا می کند).این نرم افزارها ممکن است که باعث شوند گوگل اسم شما را بطور کلی از لیست های جستجو حذف کند!!!

توصیه های ایمنی :

1. از لینک ها یا متن های مخفی استفاده نکنید.

2. از Cloak redirect استفاده نکنید.

3. Query های برنامه ریزی شده به گوگل نفرستید.

4. صفحه را با کلمات نامربوط به سایتتان لود نکنید.

5. صفحات تکراری در دایرکتوری ها و ساب دومین های سایتتان نسازید.

برای حمایت از ما در گوگل, لطفا بر روی دکمه 1+ در زیر کلیک نمایید.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

کاملترین راهنمای خرید دوربین های دیجیتال

تاریخ : 29 بهمن 1391
نویسنده : admin


کاملترین راهنمای خرید دوربین های دیجیتال

در این راهنما به شما خواهیم گفت که در هنگام خرید, به چه نکاتی توجه کنید.کدام تنظیمات دوربین را بررسی کنید و چقدر برای یک دوربین دیجیتال پول بدهید.احتمالا این قسمت اخر, مهم ترین قسمت این راهنما خواهد بود!با ما همراه باشید...

مگاپیکسل

اولین سوالی که خریداران درباره یک دوربین دیجیتالی می پرسند, این است: چند مگاپیکسلی؟

در پاسخ به این مسئله ابتدا به این مسئله فکر کنید: می خواهید با عکس های خود چکار بکنید؟ طبیعی است که اغلب ما می خواهیم عکس های خود را روی کامپیوتر منتقل کرده و ان ها را ببینیم.این کار از تمام دوربین های دیجیتال امروز بازار بر می اید! عکس های با کیفیت که می توانند تمام صفحه نمایشگر را پر کنند و با کیفیت دیده شوند, اما این سوال به وجود می اید که ایا بعدا می خواهید انها را چاپ کنید؟

دقت تصویر یعنی تعداد نقاط تشکیل دهنده ان, دقیقا مثل یک فرش ماشینی ابریشمی و یک فرش دستباف که اگر هم دو هم اندازه باشند, فرضا ابریشمی به دلیل تعداد بیشتر گره هایی که دارد, دقت بیشتری هم دارد.در دوربین های دیجیتال, هریک مگاپیکسل برابر یک میلیون دانه یا پیکسل است.بر همین اساس حتی یک دوربین دو یا سه مگاپیکسلی می تواند عکس های تمام صفحه بگیرد.دوربین هایی با چنین مشخصاتی امروزه بسیار ارزان قیمت هستند و طرز استفاده و کاربرد بسیار ساده ای دارند.ضمن اینکه می توانید عکس های انها را در حدود 15x10 چاپ کنید.چاپ عکس دیجیتال با چنین ابعادی در لابراتورهای دیجیتال بین 150 تا 200 تومان هزینه دارد.ضمنا می توانید به راحتی از انها برای ساخت یک فتوبلاگ یا انتشار روی وب و ارسال توسط ایمیل استفاده کنید.البته این روزها دیگر خبری از این دوربین های با این مقدار پیکسل نیست.ضن اینکه هرچقدر عکس دارای دقت بیشتری باشد, روی صفحه نمایش "واضح تر" دیده می شود.حتی در این عرصه, دوربین های با دقت 4 تا 6 مگاپیکسل, هم که اگر دارای CCD (سنسور ثبت تصاویر) با کیفیت مرغوبی باشند, می توانند به خوبی نیاز اکثر کاربران را خانگی را رفع کنند, از مد افتاده شده تلقی شده و تقاضای بسیار کمی برای انها وجود دارد.بله امروز دور دوربین های 10 مگاپیکسل به بالاست.حال اگر هم این میزان کیفیت به کار نیاید مهم نیست.بلکه بازار رو به سوی اینگونه دوربین ها اورده و تقاضای بازار به این سمت معطوف شده است و تبلیغات شرکت ها هم هر روز به عطش سیری ناپذیر Pixel بیشتر دامن می زند.

در هر صورت, دوربین های بالاتر از 10 مگاپیکسل در حال حاضر استاندارد بازار محسوب شده و معمولا نسبت به دوربین های با مگاپیکسل کمتر, امکانات بیشتری هم دارند و در بین انها می توانید مدل های نیمه حرفه ای را هم پیدا کنید که کیفیت بسیار بالا دارند و عکس های انها را می توانید تا ابعاد بالاتر از 40x30 سانتی متر هم چاپ کنید.معمولا این دوربین ها بیشتر از نیاز کاربر عادی است و برخی امکانات انها را تنها کاربران نیمه حرفه ای استفاده می کنند.

در زیر نمونه یک حسگر CCD امده است.

اما در قالب یک بحث فنی و نه تبلیغاتی, تجربه نشان داده است که دقت بالاتر از شش مگاپیکسل, چندان روی کیفیت عکس های دوربین های کامپکت موثر نیست.بلکه گاهی اوقات نتیجه عکس هم می دهد.یعنی فرضا یک دوربین با دقت 8 مگاپیکسل, ممکن است به خاطر CCD ضعیف تر و یا لنز با کیفیت پایین, عکس های "بی کیفیت تری" نسبت به مدل قبلی خود که دارای دقت شش مگاپیکسل است, ارائه دهد!دقت کنید که در چنین مواقعی ممکن است عکس دوربین 8 Megapixel "اندازه بزرگ تری داشته باشد, اما در شرایط یکسان, "کیفیت کمتری خواهد داشت, زیرا در صورتی که حسگر یا همان CCD دوربین 8 مگاپیکسلی چندان معرکه نباشد, قطعا نویز بیشتری در عکس ها مشاهده خواهید کرد و به همان اندازه دوربین که دارای حسگر مرغوبتری می باشد, عکس هایی با شفافیت و کیفیت بالاتر ارائه خواهد نمود.

در جدول زیر می توانید دقت دوربین و ابعاد عکس دیجیتال انها را مشاهده کنید:

 

 

 

بهترین کیفیت

کیفیت معمولی

رزولوشن

----------------------

3x5 in

7.62x12.7 cm

0.5 مگاپیکسل

3x5 in

7.62x012.7 cm

8x10 in

20.32x25.4 cm

2 مگاپیکسل

5x7 in

12.7x17.78 cm

11x14 in

27.94x35.56 cm

4 مگاپیکسل

8x10 in

20.32x25.4 cm

16x20 in

40.64x50.8 cm

6 مگاپیکسل

11x14 in

27.94x35.56 cm

20x30 in

50.8x76.2 cm

8 مگاپیکسل

13x17 in

33.02x43.18 cm

25x40 in

63.5x101.6 cm

+10 مگاپیکسل

 

 

همانطور که می بینید امکان چاپ عکس تا ابعاد 30 در 40 سانتی متر برای دوربین های بالاتر از چهار یا پنج مگاپیکسل ممکن است . ما هم گفتیم که بالاتر از شش مگاپیکسل روی دوربین های دیجیتال کامپکت ، چندان کاربردی ندارد . از آنجا که این روز ها تقریبا تمام دوربین های دیجیتال بازار چنین دقتی دارند ، بنابر این وقتی می خواهیم دوربین دیجیتال بخریم ، به چه نکات دیگری باید توجه کنیم ؟ اگر از ما می شنوید به جای دقت به این نکات توجه کنید :

محدوده زوم

اگر قصد دارید که از کادری با زاویه باز عکس بگیرید ، حتما به محدوده زوم دوربین تان دقت فرمایید.به خصوص اینکه عدد زوم از مقادیر کم مثل 27 یا 28 میلی متر شروع شود. دوربین هایی با فاصله کانونی لنز کمتر از این معمولا قیمت زیادی دارند، اما 27 میلی متر یک چیز عادی است و زاویه بسته تر از این یک ضعف به حساب می آید ، اما زمانی که  می خواهید از یک مسابقه ورزشی یا از طبیعت عکس بگیرید، به زاویه بسته نیاز دارید.در اینجا احتیاج است از Zoom بالای دوربین استفاده کنید.بسته به مقدار محدوده زوم، این مقدار از حدود 110 یا 120 میلی متر در اغلب دوربین های بازار تا مقادیر خیلی بالا مثل 504 میلی متر است.حد اکثر مقدار زوم را گاهی وقت ها با این اعداد و گاهی وقت ها با ضریب * نشان می دهند.از روی ضریب نمی توان مقدار محدوده زوم دقیق را حدس زد.به طور مثال محدوده زوم Olympus SP-560  برابر mm 486-27  و محدوده زوم Panasonic DMC-FZ18k برابر mm 504-28 است، ولی ضریب بزرگنمایی لنز در هر دوی آن ها برابر 18Xاست.بنابراین بهتر است که مقادیر دقیق را از روی بروشور یا مقالات بررسی دوربین بخوانید.

فریم در ثانیه

تعداد عکس پی در پی که یک دوریبن می گیرد یکی از آن ویژگی هایی است که بیشتر مشتریان کمتر به ان توجه می کنند، ولی اگر یک روز قصد داشته باشید, با دوربین تان از یک صحنه حساس عکس بگیرید، تازه در می یابید که حداکثر سرعت دوربین تان 1/5 فریم در ثانیه می باشد.باید توجه کنید که هیچ وقت نمی توانید سرعت عکاسی پی در پی دوربین کامپکت را با دوربین های حرفه ای که می توانند تا سرعت های شش فریم در ثانیه عکس بگیرند مقایسه کنید.سرعت عکاسی پی در پی در دوربین های کامپکت معمولا بین 1/5 تا سه فریم در ثانیه می باشد.بنابراین حداقل سعی کنید مدلی را که سه فریم در ثانیه می گیرد انتخاب کنید .

فلاش داخلی یا فلاش خارجی

بیشتر دوربین های کامپکت دارای فلاش داخلی یا فلاش سر خود هستند. این فلاش ها روی خود دوربین قرار دارند و نمی توانید مثل فلاش های خارجی آن ها را جدا کرده یا از  زاویه دیگری غیر از زاویه روبرو بتابانید . نور این فلاش ها همیشه از روبرو به سوژه می تابد و اغلب موارد موجب تخت شدن سطوح دارای برجستگی مثل صورت اشخاص یا کنده کاری های روی یک تابلو ی ترئینی می شود. در ضمن نمی توانید با آن ها از روبروی سطوح براق عکس بگیرید ، چون همیشه نوررا به سمت لنز باز می گردانند . اگر چه در برخی از دوربین های کامپکت فناوری هایی برای تنظیم صحیح نور فلاش با نور محیط و فاصله سوژه وجود دارد ، اما اغلب دوربین ها در استفاده از فلاش در فواصل نزدیک مشکل دارند و موجب نورانی شدن شدید سوژه می شوند . در صورتی که دوربینتان امکان اتصال به فلاش خارجی را داشته باشد ، می توانید با هزینه ای نه چندان زیاد حتی در عکاسی های ماکرو هم از فلاش استفاده کنید. بنابر این حتما به این نکته توجه کنید . در ضمن فلاش خود دوربین یک نکته منفی دیگر هم دارد : به قول حرفه ای ها باتری می خورند!

هیستو گرام

یکی از نخستین چیز هایی که اغلب ما درباره دوربین مان یاد می گیریم این است که چطور می توان هیستو گرام دوربین را خاموش کرد ! هیستو گرام باز نمایی گرافیکی یک تصویر از سیاه خالص تا سفید خالص است . با استفاده از هیستو گرام می توانید به راحتی بفهمید که آیا عکس تان با نور دهی صحیح گرفته شده یا خیر . نمایشگر دوربین ها معمولا رنگ ها را به صورت اغراق شده نشان می دهند . ضمن این که بسته به نور محیط ، کمرنگ تر و بی روح تر می شوند . بنابر این تنها چیزی که می تواند دقیقا نور دهی دوربین را به شما نشان دهد ، هیستو گرام است . حتی در برخی از دوربین ها هیستو گرام زنده نیز وجود دارد. یعنی همان زمانی که کادر دوربین را جابه جا می کنید ، می توانید بفهمید که آیا محدوده رنگ کادر در جدول هیستوگرام قرار دارد یا آن را قطع می کند. به این ترتیب به راحتی می توانید مقدار نور دهی را کم و زیاد کنید و عکسی با نوردهی دقیق بگیرید . بنابر این بهتر است حتما ببینید که آیا دوربین تان هیستوگرام دارد یا خیر و دیگر این که بهتر است یاد نگیرید که چطور خاموش می شود!

حافظه

تقریبا تمام دوربین های کامپکت بازار همراه با حافظه داخلی عرضه می شوند . مقدار حافظه دوربین ها متفاوت است ، اما اغلب اوقات تنها برای استفاده روزانه کافی است. یعنی هر سری که عکس می گیرید آن را روی کامپیوتر تان خالی کنید . بنابر این اگر قصد دارید با دوربین تان به مهمانی یا سفر بروید یا جایی می روید که دسترسی به کامپیوتر ندارید بهتر است یک کارت حافظه هم برای دوربین تان بخرید . کارت های حافظه این روزها بسیار فراوان و ارزان قیمت شده اند و تفاوت قیمت بین مدل های آن ها چندان زیاد نیست . اغلب دوربین های دیجیتال کامپکت از کارت های SD و MMC استفاده می کنند . در حالی که دوربین های سونی اغلب از مدل Memory Stick استفاده می کنند .

lcd

LCD  یا نمایشگر ، چشم دوربین است ، خصوصا این که اغلب دوربین های دیجیتال دارای منظره یاب نوری نیستند. منظره یاب به ذره بین کوچکی گفته می شود  که وقتی دوربین را مثل دوربین های فیلمی قدیمی جلو چشم می گیرید می توانید از داخل آن سوژه را کادر بندی کنید . در برخی از دوربین های دیجیتال ، این منظره یاب هم دیجیتالی است. یعنی باز سازی همان تصویری که در  LCD می بینید . با این تفاوت که در محیط های نورانی ، کمتر نور در آن می تابد ، اما استفاده  LCD فقط مربوط به کادر بندی نیست . در آن می توانید عکس هایتان را انتخاب و حذف و ویرایش کنید . این قابلیت وقتی می خواهید حافظه تان را برای عکس های بعدی خالی کنید ، بسیار مفید است .. در حال حاضر دیگر منظره یاب زیر سه اینچ یک نقطه ضعف حساب می شود. به خصوص این که برخی مدل های دوربین های کامپکت با منظره یاب های بزرگ تر وارد بازار شده اند و حتی قابلیت لمسی هم دارند. اگر چه اغلب کاربران حرفه ای تر کار با نمایشگر های لمسی را دوست ندارند ، اما به هر حال یک جور کلاس به حساب می آید!

ضبط ویدئویی

تا مدتی پیش هیچ کس فیلمبرداری یک دوربین کوچک عکاسی را جدی نمی گرفت ، اما در حال حاضر فیلمبرداری اغلب دوربین های دیجیتال جدید ، برای یک کاربر خانگی یعنی ضبط و پخش روی تلویزیون مناسب هستند.یعنی اگر توقع فیلمبرداری یا کیفیت یک دوربین فیلمبرداری را هم داشته باشید ، باز هم مدل هایی به بازار آمده اند که می توانند با کیفیت HD فیلم بگیرند . بنابراین اگر دوربین تان دارای وضعیت فیلمبرداری HD است ، حتما یک کارت حافظه 2 گیگابایت به بالا بخرید ، زیرا دیگر نمی توانید برای خالی کردن حافظه ، تکه هایی از فیلم های ویدیویی را روی دوربین تان ویرایش و حذف کنید . فرمت های ویدیویی این دوربین ها متفاوت است . اغلب دوربین ها می توانند با فرمت  Avi و   Mpeg فیلم ها را ضبط کنند که بدون هیچ مشکلی پس از انتقال به کامپیوتر توسط برنامه  Media Player خود ویندوز پخش می شوند، اما اگر دوربین تان با فرمت Quick Time ضبط می شود ، حتما باید برنامه  Quick Time را نیز روی کامپیوتر تان نصب کنید . بد نیست یکی دو تا از این برنامه های تبدیل فرمت و ویرایش فایل های ویدیویی مثل VCD Cutter را هم روی کامپیوتر تان نصب کنید و آرام آرام یاد بگیرید که چطور می توانید ویدیوهای دوربین تان را مثل عکس ها ویرایش کنید . تصورتان را تغییر بدهید و سعی کنید به فیلمبرداری دوربین تان با نگاه مثبت تری نگاه کنید .

باتری

بر سر باتری بحث زیادی بین کاربران خبره وجود دارد . برخی اعتقاد دارند باتری های لیتیوم یون مخصوص عمر بیشتر ی دارند ، سریع تر شارژ می شوند و بیشتر کار می کنند ، اما برخی از دوربین های کامپکت از باتری های قلمی یا نیم قلمی که به AA و AAA معروف هستند استفاده می کنند . تقریبا  تمامی افرادی که این دوربین ها را می خرند بلافاصله پس از نخستین استفاده به باتری های شارژی رو می آورند ، زیرا عمر بیشتری از باتری های عادی دارند و ضمنا می توان دوباره آن ها را شارژ کرد. اگر شما هم باتری شارژی می خرید ، حتما یک مارک خوب خریداری کنید. تفاوت قیمت یک جفت باتری خوب و یک جفت باتری معمولی شارژی ، کمتر از دو هزار تومان است، اما واقعا ارزش آن را دارد. ضمنا فراموش نکنید که حتما باتری ها را کاملا شارژ و تا لحظه خاموش شدن دوربین استفاده کنید . باتری های قلمی را همه جا می توانید پیدا کنید ، اما باتری های لیتیوم یون ، مخصوص خود دوربین هستند و معمولا یدکی ندارند. بنابر این انتخاب با شمااست .

تنظیمات دستی

 دوربین های کامپکت اصولا برای کاربران حرفه ای ساخته نمی شوند ، اما هر کاربر غیر حرفه ای نیز پس از مدتی علاقمند می شود از تمامی قابلیت های دوربین خود استفاده کند. اگر جزو کاربران سطح متوسط بالا هستید ، حتما می دانید ارزش تنظیمات دستی دوربین چقدر است . می توانید همه کنترل دوربین تان را خود به دست بگیرید و از قدرت خلاقیت خودتان استفاده کنید، اما اگر کاربر تازه کار هستید و فکر می کنید همین قدر که دوربین روی حالت خود کار عکس های خوبی بگیرد کافی است، باز هم بد نیست دوربینی با امکانات و تنظیمات دستی خریداری کنید، زیرا آرام آرام در استفاده از آن حرفه ای می شوید و خیلی جالب نیست پس از مدتی بفهمید برای پرورش قدرت خلاقیت خود مجبور هستید دوربین  دیگری بخرید . بنابر این حتما دقت کنیدکه روی دکمه چرخان دوربین این چهار حرف را ببینید: P A S M

لرزش گیر

لرزش گیر در دوربین های دیجیتال یعنی ، امکان لرزش کمتر دست و دوربین و در نتیجه ثبت عکس های شفاف تر . خصوصا در محیط های کم نور که دوربین مجبور به پایین آوردن سرعت شاتر است. این قابلیت همچنین برای عکاسی از سوژه های متحرک به شما کمک می کند. دقت کنیدحد اقل یکی از انواع لرزش گیر را داشته باشد.

قابلیت تشخیص چهره

این یکی به تازگی در دوربین های دیجیتال مشاهده شده و برای کاربران خانگی خیلی عالی می باشد.به خصوص این که یک کاربر معمولی اغلب نمی تواند در حال کادر بندی تصویر ، به سرعت و حساسیت دوربین و محل فوکوس تصویر و همچنین چهره ها هم توجه کند.فرض کنید در یک جمعی تمایل دارید که از تعدادی از اشنایان که کنار هم جمع شده اند عکس بگیرید. در اینجاست که این قابلیت به کمک شما می اید.اکنون خود دوربین می تواند بفهمد دقیقا روی کدام قسمت از کادر فوکوس نماید.با این ویژگی, دیگر چهره ها محو نمی شوند تا بعدا ببینید که روی دیوار پشت سرشان فوکوس کرده اید! فقط گول تعداد زیاد چهره های قابل تشخیص را نخورید . مثلا تشخیص پنج یا شش چهره کافی است ، زیرا تعداد افراد بیشتر از این معمولا یا  کادر را بسیار باز می کند و اصولا چهره ها خیلی مشخص نیستندکه بخواهند فوکوس دقیق تر شوند یا این که فاصله آن ها آنقدر کم است که دیگران هم در همان فاصله فوکوس قرار می گیرند. بنابراین داشتن قابلیت تشخیص سی نقطه فوکوس خیلی خوب است ، اما نه آنقدر که بابت آن هزینه زیادی بپردازید.

برای حمایت از ما در گوگل لطفا بر روی دکمه 1+ در زیر کلیک نمایید.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

از کار انداختن سیستم ذخیره پسورد در مرورگر IE

تاریخ : 29 بهمن 1391
نویسنده : admin


از کار انداختن سیستم ذخیره پسورد در مرورگر IE

مواقعی وجود دارد که به دلایل امنیتی (فرضا قبلا از پسورد یا کلمه عبور ذخیره شده توسط IE, سو استفاده شده) مایل نیستید که مرورگر شما, کلمه های عبور را ذخیره نموده و هب اصطلاح در حافظه خود نگهداری نماید.البته IE این کار را برای سهولت کار و اینکه مجبور به تایپ مجدد این کلمات نشوید, انجام می دهد.اما خب به هر حال این کار معایبی هم دارد و می تواند گاهی امنیت سیستم شما را به خطر اندازد.

برای اجرای این ترفند و حل این مسئله در مرورگر اینترنت اکسپلورر:

1. ابتدا وارد رجیستری شوید که برای کار ابتدا از قسمت Run  از گزینه Start عبارت Regedit را تایپ کنید.

2. سپس مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionInternet Settings

3. اکنون شما باید در قسمت راست صفحه یک فایل DWORD بسازید که برای این کار در قسمت راست صفحه راست کلیک کرده و بر روی گزینه New و سپس گزینه DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید و نام فایل ایجاد شده را DisablePasswordCaching بگذارید.( دقت شود که حروف D و P و C, بزرگ تایپ شوند).

4. بعد از اینکه فایل را ساختید, بر روی ان دابل کلیک کنید و سپس مقدار ان را از 0 به 1 تغییر دهید.

5. اکنون کامپیوتر را ریستارت کنید.اکنون مشاهده می کنید که دیگر هیچ کلمه عبوری بر روی IE (اینترنت اکسپلورر) شما ذخیره نمی شود.

برای حمایت از ما لطفا بر روی دکمه 1+ در زیر کلیک کنید.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

HDMI چیست و چگونه عمل می کند؟

تاریخ : 29 بهمن 1391
نویسنده : admin


HDMI چیست و چگونه عمل می کند؟

رابط HDMI چیست و چگونه عمل می کند؟

انتقال همزمان تصویر و صدا به صورت دیجیتال با کیفیت عالی

HDMI یا High-Definition Multimedia Interface که به معنی "رابط مولتی مدیا با کیفیت بالاست" اولین رابط تجاری برای انتقال غیرفشرده همزمان تصویر و صدا بصورت دیجیتال است.در واقع HDMI رابط جدیدی برای انتقال تصویر و صوت با کیفیت بسیار بالا, بین دستگاه خواننده و پخش کننده است.این فناوری از تجمع 19 سیم در یک کابل ساخته شده است و قابلیت انتقال داده را با سرعت 5 گیگابایت در ثانیه, دارا می باشد.

با این سیستم کاربران می توانند تنها با یک کابل, تصاویر و صدای دیجیتال را به بهترین نحو ممکن از یک دستگاه به دستگاه دیگری منتقل نمایند.فرضا با این فناوری می توان دارای یک سینمای خانگی, با بهترین کیفیت ممکن از لحاظ صوت و تصویر بود.

در حقیقت HDMI قابلیت انتقال تصویر و صدا را برای بسیاری از دستگاه های خانگی, مانند تلویزیون دیجیتال و یا DVD Player و حتی کامپیوترها با استفاده از تنها یک کابل فراهم می اورد.HDMI صدای 8 باند (8 Channel) را تا kHz 192 انتقال می دهد و تمامی فرمت های کنونی برای صدا از قبیل Dolby Digital و DTS را پشتیبانی می نماید.ناگفته نماند, پورت این رابط دارای 19 پین می باشد و از یک محافظ Copyright هم بهره می برد.

لازم به ذکر است, برای ساخت HDMI, تعداد زیادی از شرکت های معروف سازنده وسایل الکترونیک, با به اشتراک گذاشتن منابع مالی و تحقیقاتی خود, برای دستیابی به یک تکنولوژی که به راحتی بتواند در دسترس مردم عادی قرار بگیرد و در عین حال دارای کیفیت بالا باشد, سهیم هستند.شرکت های مشارکت کننده در این طرح, عبارتند از: Hitachi , Silicon Power , Philips , Panasonic و Sony

کاربرد و چگونگی استفاده از این فناوری به چه صورت است؟

برای استفاده کابل HDMI, هر دو دستگاه منبع (مثلا یک DVD Player) و مقصد (مثلا یک تلویزیون), باید به این تکنولوژی مجهز باشند و اسانترین راه هم برای فهمیدن اینکه یک دستگاه, این تکنولوژی را پشتیبانی می کند یا خیر, این است که ببینم این وسایل دارای سوکت مخصوص HDMI هستند یا خیر.

البته هم اکنون مدتی است که بیشتر دستگاه های پیشرفته به همراه این تکنولوژی عرضه می شوند و این تکنولوژی به زودی و به طور کامل, جای کابل های قرمز, زرد و سفید را که هم اکنون هر دستگاه پخش صدا و تصویر عرضه می شوند, خواهد گرفت.

مزایای استفاده از HDMI نسبت به کابل های Component و S-Video :

HDMI نسبت به بقیه روش های انتقال تصویر و صدا, از یک دستگاه به دستگاهی دیگر, بهترین نتیجه را بدست می دهد.بی شک و بر اساس مشاهدات و تجربیات, از نظر کیفیت تصاویر و صوت, HDMI بهترین تصاویر و اصوات ممکن را ارائه می دهد, زیرا HDMI اطلاعات تصویری و صوتی را بدون هیچ گونه نیازی به فشرده سازی, بصورت دیجیتال منتقل می کند.ضمن اینکه از نظر راحتی کار نیز, با استفاده از تنها یک سیم (کابل) بجای استفاده از چندین سیم (کابل) برای انتقال جداگانه تصاویر و صدا در سیستم های دیگر, سبب بهبود و سهولت در کار می شود.

در حقیقت پورت HDMI, بزرگترین مزیتش در این است که صدا و تصویر [Audio / Video / Option Data] را با هم از خود عبور می دهد و دیگر مجبور نیستید برای دیدن یک تصویر HD با صدای Stereo حقیقی ان (با کیفیت اصلی), بیش از 7 رشته سیم از Player خارج شده و به تلویزیون متصل گردد, تا صدا و تصویر کامل و بی نقصی مشاهده شود, بلکه تمام داده ها از همین کابل عبور می کند.ناگفته نماند این فرمت عملا با گسترش HDTV ها و نسل بعدی Home Video ها (سینماهای خانگی), نظیر Blu-Ray و HD-DVD بیشتر به چشم خواهد امد.چون این ربط (Interface) صرفا برای صوت و تصویر HD طراحی شده.

تاثیر طول کابل های HDMI در کیفیت خروجی :

برای استفاده خانگی, کابل های HDMI معمولا در طول های 1 و 1.5 متر عرضه می شوند.هر چند که بسته به نیاز, کابل هایی با طول 40 متر هم تولید می شوند.در واقع سازندگان HDMI هیچ گونه محدودیتی را برای کابل های HDMI مشخص نکرده اند, به همین دلیل, HDMI صرف نظر از طول کابل های ساخته شده, یک سری شرایط و استاندارد برای کابل های تولیدی وضع کرده است و هر کابلی که دارای شرایط و اصول لازم باشد, مورد تایید است و بنابراین با توجه به کیفیت و نوع مواد استفاده شده در کابل های HDMI ,کابل هایی با طول های متفاوتی تولید می شود که همگی مورد تایید هستند اگرچه برای طول های بسیار زیاد, استفاده از دستگاه های تقویت سیگنال HDMI مورد نیاز است.

برای حمایت از ما در گوگل, لطفا بر روی دکمه 1+ در زیر کلیک نمایید.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

دانلود کتاب اموزش جامع فارسی ASP

تاریخ : 29 بهمن 1391
نویسنده : admin


دانلود کتاب اموزش جامع فارسی ASP LEARN

امروز یک کتاب برای ان دسته از عزیزانی قرار دادم که طراحی وب علاقه دارند.این کتاب اموزش حرفه ای زبان ASP می باشد.

توضیحاتی در مورد ASP.NET

ASP یک تکنولوژی قدرتمند اسکریپت نویسی سمت سرور شرکت مایکروسافت می باشد که از ان برای طراحی و ساخت صفحات وب پویا استفاده می شود در حقیقت ASP بر این مبنا ایجاد شده است که با HTML برای طراحی و ساخت صفحات وب پویا استفاده می شود و در کل می توان گفت که ASP کدهای HTML را ایجاد می کند.ASP تکنولوژی است که به شما امکان ساخت برنامه های تحت وب مستقل از مرورگر خاص را با استفاده از اسکریپت طرف سرور می دهد.کد این اسکریپت به هر زبانی می تواند باشد و درون تگ های مخصوصی قرار داده می شود.این اسکریپت چند زبانه در هم که بر روی صفحه قرار دارد هنگام درخوست Client برای مضمون به وسیله Web Serever ترجمه می شود.

نام کتاب:  اموزش پیشرفته ASP.NET

تعداد:  صفحات: 344

زبان کتاب:  فارسی

 

برای دانلود کتاب اموزش ASP.NET بر روی لینک زیر کلیک کنید.

پسورد: www.ittc.mihanblog.com  (حروف کوچک)

 برای دانلود کلیک نمایید.

برای حمایت از ما در گوگل لطفا بر روی دکمه 1+ در زیر کلیک نمایید.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

معرفی محصولات جدید سامسونگ

تاریخ : 29 بهمن 1391
نویسنده : admin


معرفی محصولات جدید سامسونگ HT-D6750WK

معرفی محصولات جدید سامسونگ در عرصه سینمای خانگی, پروژگتورها و نمایشگرهای سه بعدی

معرفی سه سیستم جدید به کلاس سینماهای خانگی سامسونگ

سرویس سامسونگ مدل های تازه ای را به لیست محصولات هیجان انگیز خود در کلاس پخش کننده های صوتی و تصویری موسوم به سینمای خانگی افزوده است.این نمونه ها که برای سال 2011 در نظر گرفته شده اند, شامل سه مدل جدید با نام های HT-D6750WK , HT-D5550K  و HT-5150K می شوند که هر کدام قابلیت ها و مشخصات گوناکونی را ارئه می دهند.

مجهزترین محصول در بین اعضای سه گانه این کلاس, همانطور که از نام دستگاه ها می توان حدس زد مدل HT-D6750WK است که پخش سه بعدی و دو بعدی Blu-ray, سیستم Karaoke پیشرفته و خروجی صدای قدرتمند 1330 وات, تنها برخی از قابلیت های فوق العاده ان را تشکیل می دهند.این سیستم شما دو بلندگوی چرخشی مرکزی (جهت پخش صدای سه بعدی) و چهار باند ایستاده صدای فراگیر در کنار ساب میانی و پخش کننده اصلی است که در چینشی 7.1 , مجموعا خروجی صدایی به قدرت 1300 وات RMS ایجاد می کنند.

همچنین پخش کننده دستگاه, از لیست بلند بالائی از فرمت های متعدد صوتی و تصویری پشتیبانی می کند و خروجی صدای ان نیز به حالت های مختلفی مثل Dolby Digital Plus, Dolby True HD, Dolby Pro Logic, Dolby Digital و DTS-HD Master قابل دسترس است.علاوه بر این, مدل D6750WK اولین سینمای خانگی در کلاس خود است که از سیستم اختصاصی سامسونگ با نام Advanced Vertical Surround Sound پشتیبانی می کند که این فناوری عامل یک تجربه تمام عیار از تجربه کامل سه بعدی شامل صدا و تصویر می باشد.دیگر فناوری اختصاصی حاضر در این مجموعه, Crystal Amplifer Plus نام دارد که با کمک ان اختلاف صوتی و نویزهای محیطی به صورت مداوم فیلتر شده و صدای شفاف و بدون اشکالی در اختیار کاربران قرار می گیرد.مبدل صدای با فرکانس بالا یا Tweeter دستگاه نیز توان ایجاد صداهای زیر و ظریف تا فرکانس های بسیار بالا در حد 50KHz را دارد و در سوی مقابل نیز ساب ووفرهای این مدل با کاهش نویزهای ساخته, فرکانس های پایین و بم را کاملا تقوین می نمایند.از دیگر امکانات این سیستم می بایست به حضور گیرنده داخلی Wi-Fi که امکان اتصال بدون سیم بلندگوهای پشتی با سیستم مرکزی را برقرار می نماید, در کنار حافظه داخلی 1 گیگابایتیو داک iPod اشاره کرد.این مدل قابلیت اتصال بی سیم به شبکه WiFi را نیز دارا می باشد.در نهایت دو ورودی HDMI و یک ورودی Optical صدا, لیست امکانات این مدل را تکمیل می کنند.

دومین مدل در این لیست, مدل HT-D5550K نام دارد که از تفاوت های ظریف و اندکی با مدل قبلی برخوردار است و در این مدل با پخش سه بعدی و دوبعدی محتوای دیسک های Blu-ray با وضوح 1080p پشتیبانی می شود.کانال های صوتی این مدل 5.1 بوده و خروجی صدای ان نیز 1000 وات در نظر گرفته شده است.سیستم های Dolby و فناوری Crystal Amplifier Plus حاضر در D6750WK در این مدل نیز دیده می شود.

گیرنده Wi-Fi با امکان اتصال با بلندگوهای پشتی و امکان DLNA در استریم نمودن محتوای صوتی و تصویری, از فرستنده های منطبق با این فناوری از جمله دیگر شباهت های قابل ذکر میان این مدل هستند.حافظه داخلی 1 گیگابایتی در کنار ورودی های دوگانه HDMI و Optical و همچنین در نظر گرفتن یک Cradle جداگانه برای اتصال iPOD در این مدل نیز دست نخورده باقی مانده اند.لازم به ذکر است که این مدل قابلیت تبدیل تصاویر دوبعدی معمولی را به سه بعدی دارا می باشد.

در نهایت سومین و اخرین سینمای خانگی در این بخش, مدل HT-D5150K است که به نوعی ساده ترین نمونه در این قسمت به حساب می اید.این پلیر 5.1 کاناله یک پخش کننده معمول Blu-ray/DVD/CD است که قدرتی معادل 1000 وات را ارائه می دهد.سیستم صوتی فراگیر این مدل شامل چهار  بلندگوی ایستاده و یک ساب ووفر مرکزی است که علاوه بر چهار سیستم متفاوت Dolby به امکان Crystal Amplifier Plus نیز مجهز شده اند.قابلیت به اشتراک گذاری محتوای AllShare با استفاده از یک دانگل جداگانه USB , امکان دسترسی و مشاهده محتوای صوتی و تصویری دیگر گجت های دیجیتالی منطبق را با استفاده از سیستم بی سیم فراهم می اورد.حافظه داخلی این مدل نیز 1 گیگابایت است و به مانند هر دو مدل دیگر, از گیرنده رادیویی FM در ان استفاده شده است.ورودی های معمول صدا و میکروفون در کنار ورودی صدای Optical از جمله سایر مشخصات این مدل را تشکیل می دهند.

سامسونگ فناوری سه بعدی اختصاصی خود را در جدیدترین صفحه نمایش ها و ویدئو پروژکتورهای سال 2011 به کار گرفته است

صفحه نمایش ها و پروژکتورهای جدید سامسونگ, ناب ترین تجربه بصری از بازی و دیگر سرگرمی ها را به ارمغان می اورند.

بر مبنای یک گزارش منتشره, شرکت Samsung, سرانجام جدیدترین مانیتورهای سه بعدی, HDTV و ویدیو پروژکتورهای مخصوص سینمای خانگی, مجهز به فناوری سه بعدی اختصاصی سامسونگ را معرفی کرد.صفحه نمایش های سری هفت و نه در ابعاد 23 و 27 اینچ و ویدیو پروژکتورهای سه بعدی SP-A8000, از جمله این محصولات می باشند.

Young Bae مدیر اجرایی بازاریابی صفحه نمایش ها در شاخه تولیدات تجاری سامسونگ در این باره می گوید:"با افزایش بی سابقه حجم سرگرمی های سه بعدی و عرضه محصولاتی که می توانند بصورت سه بعدی تصویربرداری کنند, علاقه مندان به بازی های ویدیویی و عشاق سرگرمی های خانگی, با جدیت بیشتری به دنبال صفحه نمایش های سه بعدی مجهز به قابلیت های گوناگون هستند.کاربران این محصولات نیز در زمان استفاده از صفحه نمایش های سری 7 و 9 , تنها به لذت بردن از کیفیت بالای تصاویر دو بعدی محدود نمی شوند.انها می توانند از مجموعه متنوعی از محتوای سه بعدی لذت برده و در بعضی مدل ها می توانند تصویر دو بعدی خود را به کمک فناوری تبدیل همزمان تصویر دوبعدی به سه بعدی, به صورت سه بعدی تماشا کنند.

نو اوری در کارایی

بررسی محصولات جدید سامسونگ monitor samsung series 9

سامسونگ برای لذت هر چه بیشتر از محتوای سه بعدی, فناوری سه بعدی به کار رفته در صفحه نمایش های خود را به روش جدیدی طراحی کرده است.

در حقیقت بر خلاف راه حل های سه بعدی دیگری که تنها برای بازی های ویدیویی ساخته شده اند, در مانیتورها و تلویزیون های HD سه بعدی جدید Samsung, امکان لذت بردن از فیلم های سه بعدی, کانال های تلویزیونی سه بعدی و عکس ها  و فیلم های سه بعدی که توسط خود کاربر ساخته شده اند, در نظر گرفته شده است.برای رسیدن به این ویژگی,سامسونگ از فناوری سه بعدی جدیدی که تنها در پانل های تصویری سه بعدی سامسونگ وجود دارد, استفاده کرده است.

قابل ذکر است, پانل های سه بعدی Samsung که در صفحه نمایش های سری 7 و سری 9 با کار گرفته شده, تصاویر سه بعدی کاملا واقعی را ارائه می کند که برای انجام بازی های سه بعدی یا اتصال کامپیوتر به ان و یا تماشای فیلم های سینمایی یا کانال های تلویزیونی سه بعدی, کاملا ایده ال است.

ناگفته نماند صفحه نمایش های سری 9 و HDTV/Monitor های سری 7 و 9, امکان انالیز تصاویر سه بعدی و تبدیل همزمان انها به تصاویر سه بعدی را دارند.این فناوری تنها مختص کامپیوترها نبوده و می توان تصاویر دوبعدی پخش شده از پخش کننده های Blu-ray, کنسول های بازی و گیرنده های تلویزیونی را نیز با این فناوری, به تصاویر سه بعدی تبدیل کرد.

محصولات سری 7 و 9, راه حلی جامع برای استفاده از تصاویر سه بعدی را ارائه می دهد که شامل دو عینک سه بعدی و گیرنده سه بعدی تعبیه شده روی صفحه نمایش ها می شود.

به علاوه پانل های TN استفاده شده در این سری از صفحه نمایش ها, بالاترین کیفیت تصویر چه در زمان پخش تصاویر دو بعدی و چه در زمان پخش تصاویر سه بعدی را فراهم می کند.

فناوری Ultra Clear در پانل های این صفحه نمایش ها نیز وضوح رنگ و شفافیت تصویر فوق العاده ای را ایجاد کرده و با داشتن پوشش مات ضد انعکاس, امکان دیدن تصاویر را اسانتر می سازد.نور پس زمینه LED نیز به طور کامل رنگ های sRGB را پوشش داده و رنگ ها را به واقعی ترین شکل نمایش می دهد.

در این میان, علاوه بر صفحه نماش های معرفی شده, سامسونگ ویدیو پروژکتور SP-A8000 سه بعدی را نیز معرفی کرده است.این دستگاه برای کسانی که می خواهند به طور گروهی از تصاویر سه بعدی لذت ببرند, گزینه ای مناسب خواهد بود.در ساخت این ویدئو پروژکتور, از یک لنز و یک لامپ 1000 لومتی استفاده شده و موتور مبدل سه بعدی سامسونگ, برای تبدیل دو بعدی به سه بعدی در ان به کار گرفته شده است.

بررسی جدیدترین محصولات سامسونگ ویدیو پروژکتور proektor samsung sp-a8000

طراحی پیشرفته و مدرن

کسانی که به طراحی اهمیت می دهند, از طراحی عالی صفحه نمایش های باریک سری هفت و نه و انچه که این سری به اتاق نشیمن انها می افزاید, قطعا لذت خواهند برد.بدنه نقره ای به کار رفته در سری 9, ظاهری بسیار مدرن به ان داده است.تمام مدارهای مورد نیاز برای کارکرد این صفحه نمایش نیز درون پایه ان قرار گرفته که نتیجه ان, باریکی صفحه نمایش این سری است.

در سری هفت, از طراحی معروف سامسونگ که همان Touch of Color است استفاده شده که ظاهری کاملا خاص و منحصر به فرد به ان بخشیده است.همچنین استفاده از نور پس زمینه LED در صفحه نمایش های سری هفت و نه, باعث شده تا توان مصرفی در مقایسه با صفحه نمایش های معمولی تا 40 درصد کاهش یاشد.همچنین این را هم بدانید که که قاب براق جلو, پوشش پشت و پایه الومینیومی صفحه نمایش های سری 9, مانند دیگر صفحه نماش های LED سامسونگ همگی از مواد قابل بازیافت ساخته شده و از جیوه و هالوژن در ساخت انها استفاده نشده است.

در همین رابطه کسانی که می خواهند از صفحه نمایش خود به عنوان تلویزیون استفاده کنند, HDTV/Monitor برایشان گزینه ای ایده ال خواهد بود.این محصولات به یک گیرنده تلویزیونی مجهز بوده و امکان نمایش چند تصویر همزمان را دارد.بدین ترتیب بدون انکه چیزی که از مسابقه ورزشی حساس و موردعلاقه تان را از دست دهید, می توانید گزارش ها و امارهای مربوط به بازی را نیز به صورت انلاین چک کنید.

ظاهرا شبیه دلفین و بدنه براق و مشکی رنگ ویدئو پروژکتور SP-A8000 با چیدمان هر اتاقی هماهنگ است و می توان ان را در کنار دیگر وسایل منزل قرار داد و یا به سقف اتاق متصل کرد.

انعطاف پذیر و با ثبات

برای رسیدن به حداکثر کارایی و بیشترین میزان انعطاف پذیری, سامسونگ از انواع فناوری های موجود در صفحه نمایش ها استفاده کرده است.

سنسور Eco Motion نور صفحه نمایش را بر اساس نور محیط تنظیم کرده و سنسور Eco Motion نیز زمانی که شما از جلوی صفحه نمایش کنار بروید, صفحه نمایش را خاموش می کند تا بیشترین میزان صرفه جویی در انرژی ایجاد شود.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

ترفند پیدا کردن اطلاعات بایوس (Bios)

تاریخ : 29 بهمن 1391
نویسنده : admin


 

برای مشاهده اطلاعات واقعی سخت افزار مربوط به یک کامپیوتر, هیچ مرجعی بهتر از توضیحات و مشخصات ارائه شده از سوی سازنده ان قطعات نیست.بنابراین اگر می خواهید فرضا از اصل بودن یک Main Board مطمئن شوید, بهتر است از این شیوه استفاده کنید.

برای اجرای این ترفند:

1.ابتدا از قسمت Run از منوی Start عبارت Regedit را تایپ کنید تا وارد رجیستری ویندوزتان شوید.پس از ورود به رجیستری ویندوز, به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE / HARDWARE / DESCRIPTION / SYSTEM

اکنون مشاهده می کنید که در این بخش, مجموعه کلیدها و اطلاعات مربوط به BIOS ذخیره شده و شما می توانید اطلاعات مستند و دست اولی را راجع به هریک از قطعات کامپیوتر خود, در این قسمت بدست اورید.

برای حمایت از ما در گوگل, لطفا بر روی دکمه 1+ در زیر کلیک نمایید.

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

افزایش امنیت در مرورگر فایرفاکس با افزونه های کاربردی

تاریخ : 29 بهمن 1391
نویسنده : admin


افزایش امنیت در مرورگر فایرفاکس با افزونه های کاربردی plug security firefox

امروزه بحث امنیت به ویژه در مورد مرورگرها, اهمیت بسیار ویژه ای پیدا کرده است.زیرا یک مرورگر وب, به طور بالقوه این دروازه نفوذ و تهاجم محسوب می شود.در این میان, خوشبختانه مرورگر فایرفاکس دارای افزونه (پلاگین) های بیشماری می باشد و در همین رهگذر نیز, افزونه های امنیتی قابل ملاحضه ای برای ان وجود دارد.من در این مورد بررسی انجام دادم و برترین این افزونه ها را برای شما کاربران گرامی, پیدا کردیم.بنابراین در صورتی که از کاربران مرورگر فایرفاکس می باشید, توصیه می شود برای امنیت بیشتر مرورگر Firefox , این 3 افزونه را که در ادامه برای دانلود قرار دادم را دریافت کنید و سپس انها را نصب کنید و در اخر یک بار مرورگر فایرفاکس تان را Restart کنید.

افزونه NoScript

این افزونه جهت  عدم اجرای ناخواسته Script های الوده کننده از روی سایت های مختلف بر روی سیستم شما, کاربرد دارد.ضمن اینکه این افزونه قابلیت تعریف اسکریپت های امن را هم دارد.مثلا با ورود به سایتی معتبر که از امنیت ان مطمئن هستید, می توانید گزینه امن را برای این افزونه انتخاب کنید تا بار دیگر از شما برای ورود سوال نکند.

افزونه Flashhblock

این افزونه جهت عدم اجرای خودکار فایل های فلش بر روی سیستم شما کاربرد دارد.همچنین علاوه برایجاد امنیت, با عدم اجرای خودکار فایل های فلش (مانند سایت یوتیوب), سرعت مرور اینترنت شما را بالا برده و در عین حال باعث کاهش شدید مصرف  حجم اینترنت شما می شود (به صرفه و اقتصادی).ضمن اینکه امکان اجرای هر کدام از فایل های فلش موجود در اینترنت به دلخواه و با انتخاب شما, به راحتی امکان پذیر است.

افزونه Noreferer

در هنگام جستجو در وب و یا به اصطلاح وب گردی, مسئله ای به نام Referrer وجود دارد که ان عبارت است از اینکه وقتی شما بر روی یک پیوند (Link) کلیک کنید تا وارد یک صفحه دیگر شوید, در صفحه مقصد, اطلاعاتی مربوط به شما در مورد اینکه فرضا از کجا به ان صفحه امده اید, می تواند (و معمولا) ذخیره شود.به عنوان مثال اگر شما از طریق صفحه فیس بوک خود یا ایمیل خود, وارد صفحه دیگری شوید, Referrer سایت مقصد, ان را ذکر خواهد کرد.اما با نصب این افزونه, مدیران ان سایت ها هرگر نخواهند فهمید که شما از کجا به ان وب سایت امده اید.همین موضوع شما را از شر بسیاری از مزاحمت ها و ردگیری ها اسوده می سازد.

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

اموزش ترفند اضافه کردن قسمت Video به منوی استارت

تاریخ : 29 بهمن 1391
نویسنده : admin


اموزش ترفند اضافه کردن قسمت Video به منوی استارت start

ترفندی که امروز قرار دادم برای دسترسی سریع به فایل های ویدیویی تان است.چون اگر فایل های ویدیویی خود را به طور پیش فرض در پوشه Video ذخیره می نمایید.لازم است دسترسی سریعی به این قسمت داشته باشید.این کار با قرار دادن قسمت Video در منوی استارت, به راحتی 2 کلیک کردن میسر خواهد بود.

برای اجرای این ترفند در ویندوزتان, اموزش زیر را دنبال کنید:

ابتدا بر روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.سپس در پنجره باز شده به برگه Start Menu رفته و سپس روی Customize کلیک کنید.نوار پیمایش را تا اخر به پایین کشیده و در قسمت Video گزینه Display as a link را انتخاب کنید.حال اگر به منوی Start مراجعه کنید, خواهید دید لینکی برای باز کردن پوشه Video اضافه شده است.

برای حمایت از ما در گوگل لطفا بر روی دکمه 1+ در زیر کلیک کنید.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

موس M525 لاجیتک با طول عمر باطری ۳ سال

تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391
نویسنده : admin


 

 

 

این یک موس بی سیم است مثل بقیه موس ها با یک تفاوت کوچک که وقتی یک جفت باطری درون آن 
قرار می دهید تا سه سال دیگر نیاز نیست آنها را بیرون بیاورید و لاجیتک قول داده
موس مدل M525 با همین باطری ها تا مدت طولانی برایتان کار کند.
این یک موس بی سیم است مثل بقیه موس ها با یک تفاوت کوچک که وقتی یک جفت باطری درون
آن قرار می دهید تا سه سال دیگر نیاز نیست آنها را بیرون بیاورید و لاجیتک قول داده
موس مدل M525 با همین باطری ها تا مدت طولانی برایتان کار کند.
قیمت هم  ...

ادامه مطلب ...

 

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

ساعت هوشمند موتورولا MotoACTV معرفی شد

تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391
نویسنده : admin


 

شرکت
موتورولا  در یک کنفرانس خبری از محصول جدید اش پرده برداری کرد. با ساعت 
هوشمند موتورولا با نام MotoACTV آشنا شوید. ساعتی که به مچ دست شما بسته می شود و
قرار است یک وسیله برای حفظ سلامت شما و سرگرمی به حساب بیاید.
این ساعت دارای یک پردازشگر ۶۰۰ مگاهرتزی است (دیگر کارمان به جایی رسیده که ساعت
مچی پشت دستمان هم چنین پردازشگرهایی دارد!) و سیستم عامل اندروید هم دارد وزن اش
تنها ۳۵ گرم است. این ساعت با حسگر ویژه اش می تواند بر ضربان قلب شما نظارت کند و
با جی پی اس داخلی اش میزان فعالیت و دویدن هایتان را محاسبه می کند.

این
ساعت که در واقع یک رقیب جدی برای Nike+ به حساب می آید ضد آب و عرق ساخته شده و می
تواند تا ۴۰۰۰ قطعه موسیقی هم درون خودش نگهداری کند و رادیو FM هم دارد و به یک
امکان مربی صوتی هم مجهز است که با صدا به شما می گوید چطور ورزش کنید.

به
همراه MotoACTV دو مدل هدست بلوتوث هم به نام های SF700 و SF500 ارایه می شود.
اطلاعات فعالیت های بدنی شما هم با وب سایت این ساعت به صورت آنلاین به روز می شود
و می توانید ببینید که چقدر فعالیت بدنی داشته اید.

این ساعت هوشمند با دو
ظرفیت ۸ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت و با قیمت ۲۴۹ و ۲۹۹ دلار از ماه آینده به صورت
جهانی وارد بازار خواهد شد.


برچسب ها: شرکت موتورولا در یک کنفرانس خبری از محصول جدید اش پرده برداری کرد با ساعتهوشمند موتورولا با نام MotoACTV آشنا شوید ساعتی که به مچ دست شما بسته می شود قرار است یک وسیله برای حفظ سلامت شما سرگرمی به حساب بیاید این ساعت دارای یک پردازشگر ۶۰۰ مگاهرتزی است (دیگر کارمان به جایی رسیده که ساعت مچی پشت دستمان هم چنین پردازشگرهایی دارد!) سیستم عامل اندروید وزن اش تنها ۳۵ گرم است این ساعت با حسگر ویژه اش می تواند بر ضربان قلب شما نظارت کند با جی پی اس داخلیمیزان فعالیت دویدن هایتان محاسبه می کند

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

مقایسه سخت افزاری آیفون 4S با تلفن های هوشمند رقیب

تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391
نویسنده : admin


 

زمان اش رسیده تا  آیفون را با دیگر رقبای جدی بازار مقایسه کنیم. یک طرف دعوا بحث بر سر سیستم عامل و امکانات مختلف اش است که در این مورد نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی اندروید را بیشتر دوست دارند و عده ای از ویندوز فون طرفداری می کنند و…

اما در این میان مشخصات سخت افزاری را به خوبی می توان با یکدیگر مقایسه نمود. در تصویر بالا می توانید آیفون 4S را با چند تلفن هوشمند مطرح بازار مقایسه کنید. نتیجه گیری هم با خود شما است. در هر صورت مراسم دیشب به مذاق عده زیادی خوش نیامده به گونه ای که سبب شده ارزش سهام اپل با یک سقوط ۵ درصدی مواجه بشود.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

کامپیوترهای سری E ایسوس برای میز کار

تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391
نویسنده : admin


 

 

سه کامپیوتر رومیزی All-in-One جدید از شرکت ایسوس معرفی شد که در سایزهای ۲۱، ۲۳ و ۲۷ اینچ به بازار ارایه می شوند. این کامپیوترها با پردازشگر اینتل در انتخاب های مختلف قابل تهیه هستند و تا ۱ ترابایت هارد و ۸ گیگابایت رم را پشتیبانی می کنند. نمایشگر از نوع ال ای دی و 1080p است و درایو بلو-ری، ورودی HDMI به همراه پورت USB3.0 هم روی آنها تعبیه شده و در صورت نیاز می توانید آنها را روی دیوار نصب کرده و به عنوان نمایشگر کنسول بازی استفاده کنید.

ادامه مطلب...


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

کامپیوتر مولتی تاچ C325 لنووو معرفی شد

تاریخ : 27 بهمن 1391
نویسنده : admin


Lenovo C325

این یک کامپیوتر ۲۰ اینچی با طراحی زیبا است که مدل C325 نام دارد و محصولی جدید از

لنووو با رزولوشن 1600 در 900 پیکسل به حساب می آید. با پردازشگر AMD E450 و پردازشگر

گرافیکی Radeon HD 6320 و تا ۸ گیگابایت رم و یک ترابایت هارد دیسک. به همراه رایتر داخلی

برای دی وی دی.
 

جهت مشاهده  بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

ارائه طرح اولیه قالیچه پرنده الکترونیکی

تاریخ : 27 بهمن 1391
نویسنده : admin





آنچه که در تصویر می بینید طرح اولیه قالیچه پرنده ای است که توسط خانم Noah Jafferis، از
دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه پرینستون ارائه شده است. شاید در ظاهر هیچ شباهتی بین
این صفحه 4 اینچی (10 سانتیمتری) و یک قالیچه دیده نشود. اما به نظر می رسد که ایده آن از
همان قالیچه علاء الدین گرفته شده است.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

شارژر دوست داشتنی

تاریخ : 27 بهمن 1391
نویسنده : admin


سیله ای که ملاجظه می کنید، یک شارژر USB است که توسط Qi Weijia طراحی شده است. می توانید به کمک این شارژر موبایل، دوربین دیجیتال، MP3 و سایر لوازمی که دارای USB هستند را شارژ کنید. فقط کافی است شیر را بچرخانید!!

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

کامپیوتر مچی wimm در حال توسعه نرم افزاری

تاریخ : 27 بهمن 1391
نویسنده : admin


 


به نظر یک ساعت مچی می آید، اما کامپیوتری جدید است که ممکن است در آینده کاربران زیادی داشته باشد.
نام اش WIMM است و نمایشگری یک اینچی دارد. احتمالا با نسخه ای از سیستم عامل اندروید وارد بازار خواهد
شد و برنامه نویس ها هم اکنون مشغول ساخت نرم افزارهای ویژه اش هستند.

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

باز کردن قفل خودروها با پیامک

تاریخ : 27 بهمن 1391
نویسنده : admin


سرقت خودروهای جدید با کمک ارسال پیامک، از کار انداختن سیستم های امنیتی خانه ها و اعلام آسیب پذیری بالای سیستم عامل «کروم» از جمله رویدادهای مهم و هشدار دهنده در کنفرانس امنیتی کلاه سیاه در «لاس وگاس» بوده اند.

هکرهای خوب و متخصصان امنیت شبکه از سرتاسر جهان با آغاز کنفرانس سالانه کلاه سیاه در «لاس وگاس» آمریکا، برای چهار روز گرد هم جمع می شوند تا به بررسی رویدادهای اخیر در زمینه حملات سایبری ، آسیب پذیری های نرم افزاری و اینترنتی و دیگر نقطه ضعف های امنیتی در انواع تجهیزات بپردازند.
در این دور از گرد همایی کلاه سیاه ها، متخصصان امنیت شبکه و شرکت های امنیتی و رایانه ای اطلاعات جدید و گاه باور نکردنی را ارائه کرده و برنامه های جدیدی را برای مقابله با پدیده جنایت های سایبری معرفی کردند. از جمله این برنامه ها طرح مسابقه 250 هزار دلاری مایکروسافت با نام جایزه کلاه آبی است.
جایزه کلاه آبی مایکروسافت
مایکروسافت برای دست پیدا کردن به ایده های جدید در زمینه رویکردهای دفاعی در مقابل تهدیدهای امنیتی رایانه ها به جامعه روی آورده است. این شرکت اعلام کرده در ازای بهترین راه حل به منظور مقابله با تهدیدهای رایانه ای، 250 هزار دلار جایزه نقدی اهدا خواهد کرد.
این رقابت در کنفرانس کلاه سیاه معرفی شد و «کتی موسوری» سیاستگذار ارشد امنیتی در مایکروسافت اعلام کرد این شرکت در جستجوی شیوه هایی جدید برای الهام بخشیدن به توسعه راه حل های امنیتی قابل اطمینان است.

مایکروسافت می خواهد متخصصان بیشتری را تشویق کند تا راه های متنوعی را برای کاهش دادن خطرهای رایانه ای ارائه کنند. این شرکت معتقد است جایزه کلاه آبی می تواند نابغه ترین متخصصان و دانشمندان را برای مهار این مشکل جهانی تشویق کند.
برنده اول در این رقابت 200 هزار دلار جایزه دریافت خواهد کرد در حالی که برنده رتبه دوم 50 هزار دلار و برنده رتبه سوم عضویت در سازمان جهانی برنامه نویسان مایکروسافت به ارزش 10 هزار دلار را دریافت خواهد کرد.

ادامه مطلب...


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

فلش های usb با طرح های جالب

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

تبدیل شیشه خودرو به سطح هوشمند

تاریخ : 27 بهمن 1391
نویسنده : admin


گروهی از مهندسان و طراحان یک شرکت خودروسازی فناوری باورنکردنی را ویژه شیشه های خودرو ابداع کرده اند که می تواند شیشه های عادی خودرو را به ابزار «واقعیت افزوده» هوشمند و لمسی تبدیل کند. 

تجربه نقاشی کشیدن بر روی بخار شیشه خودروها تجربه ای است که از کودکی در ذهن هر فردی نقش بسته است، تجربه ای که شاید هنوز در فرصت های مناسب تکرار شوند.
گروهی از مهندسان و طراحان شاخه Kansei1 طراحی شرکت تویوتا بر اساس همین خاطرات کودکانه، نقاشی بر روی شیشه خودروها را به گونه ای جدید و به سبک فناوری های قرن 21 امکان پذیر کرده اند.

ادامه مطلب ...


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

سرویس هوشمند SK Telecom، جایگزین نخ های رنگی دور انگشت

تاریخ : 27 بهمن 1391
نویسنده : admin


 


 
 
اگر جزو آن گروهی باشید که کل خرید هفته را در تعطیلات پایانی هفته انجام می دهید، احتمالا زیاد
پیش آمده که با فراموش کردن یکی دو قلم از خریدها، حسابی حرص تان در آمده و از دست خود عصبانی
شده باشید. 

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

ساخت نوعی باتری با قابلیت شارژ با یک ضربه انگشت!

تاریخ : 27 بهمن 1391
نویسنده : admin



 

محققان برای اولین بار موفق به ساخت نوعی باتری شدند که با یک ضربه انگشت شارژ می‌شود.
امروزه یافتن انرژی‌های جایگزین و به‌خصوص دستیابی به‌ روش‌های مؤثرتر برای تأمین انرژی میکروتراشه‌ها که بلوک‌های ساختمانی فناوری‌های روز از قبیل تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های سریع‌تر هستند، یکی از انگیزه‌های تحقیق در زمینه فناوری‌های نوین است.

به‌ همین منظور اخیرا محققان دانشگاه RMIT و دانشگاه ملی استرالیا با انجام تحقیقی مشترک و با ترکیب اصول ساخت میکروتراشه‌ها و فناوری فیلم‌های نازک و استفاده از خاصیت پیزوالکتریک این فیلم‌ها در تبدیل فشار مکانیکی به الکتریستیه، برای اولین بار موفق به ساخت نوعی باتری شدند که با یک ضربه انگشت شارژ می‌شود.

این یافته گام بسیار مهمی به ‌سمت دستیابی به دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل خود شارژ شونده به‌شمار می‌آید.

آن‌ها در این روش برای اولین بار توانستند با اندازه‌گیری دقیق میزان ولتاژ و جریان حاصل از فیلم‌های نازک پیزوالکتریک، قابلیت تولید انرژی آن‌ها را معین کنند. به باور این محققان فیلم‌های نازک به‌دلیل امکان روکش کردن قطعات الکترونیکی با آنها، تنها گزینه مناسب برای این کار به‌شمار می‌آیند.

برخی از نتایج شگفت‌آور این یافته مهم در آینده، استفاده از انرژی پیزوالکتریکی تعبیه شده در کفش برای شارژ تلفن‌های همراه و یا تأمین انرژی الکتریکی رایانه‌های همراه از طریق تایپ کردن و یا حتی تبدیل فشار خون به انرژی الکتریکی در باتری‌های قلب است که در واقع به‌معنای در اختیار داشتن باتری‌های دائمی و بدون نیاز به شارژ خواهد بود.

به گفته بی‌هاسکاران(Bhaskaran) اگرچه این تحقیق امکان استفاده از خاصیت پیزوالکتریک در ساخت چنین باتری‌هایی را ثابت می‌کند، اما تحقق عملی آن با دشواری‌های زیادی روبه‌روست که مهمترین آن یافتن راهی برای تقویت انرژی تولید شده توسط فیلم‌های نازک پیزوالکتریک به‌منظور تعبیه آن در

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

1000روز تا پایان عمر ویندوز xp

تاریخ : 27 بهمن 1391
نویسنده : admin


شرکت مایکروسافت در جدی‌ترین اقدام خود برای ترغیب کاربران به کنار گذاشتن سیستم‌عامل ویندوز ایکس پی

و استفاده از ویندوز ۷ اعلام کرد که تنها ۱۰۰۰ روز به پایان پشتیبانی از این سیستم‌عامل باقی مانده است

و کاربران باید هرچه سریع‌تر آن را کنار بگذارند.

ادامه مطلب...


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

بزودی ارنقاء هوشمند های سامسونگ به آندروید 4.1

تاریخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391
نویسنده : admin


 

 احتمالا اگر شما نیز یکی از دازندگان اسمارت فون های جدید سامسونگ از قبیل گالکسی S3 یا گالکسی نوت هستید ، بسیار کنجکاو هستید تا بدانید آیا سامسونگ تصمیم به عرضه آخرین نسخه اندروید یعنی ۴.۱ را برای این محصولات دارد یا خیر. با توجه به اینکه هنوز مدت زیادی از عرضه اندروید ۴ برای گالکسی نوت نمیگذرد.

وب سایت technobuffalo در این رابطه با افراد مسئول در سامسونگ صحبتی داشته است ، که بنظر میرسد سامسونگ واقعا قرار است این کار را بکند البته با توجه به اینکه به عنوان مثال گالکسی S3 از هر لحاظ برتر از گالکسی نکسوس میباشد این موضوع زیاد هم دور از انتظار نمیباشد اما با این حال پاسخ سامسونگ را در زیر میخوانید.

*

سامسونگ به عنوان بزرگ ترین تولید کننده اسمارت فون در دنیا، بازار اندروید و اسمارت فون ها را با محصولاتی از قبیل گالکسی S3  ، گالکسی نوت و ... رهبری میکند .

ما بیشترین محصولات را از خانواده نکسوس تولید کردیم و بسیار خرسندیم که دارندگان گلکسی نکسوس و نکسوس S اولین کسانی خواهند بود که تجربه کار با اندروید ۴.۱ را برروی تلفن همراه خود خواهند داشت.

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

فوتسال ایران بااسپانیا،پاناماومراکش هم‌گروه شد

تاریخ : 12 شهريور 1391
نویسنده : admin


تیم ملی فوتسال ایران در گروه B مسابقات فوتسال جام جهانی 2012 تایلند با تیم‌های اسپانیا، پاناما و مراکش هم‌گروه شد.


 

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد

>جهت تبادل لینک رایگان کلیک و اعلام فرمایید