سونی امیدوار است اولین گوشی مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس را در سال ۲۰۱۴ رونمایی کند

تاریخ : سه شنبه 8 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

سونی امیدوار است اولین گوشی مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس را در سال ۲۰۱۴ رونمایی کند

فایرفاکس موبایل
فایرفاکس موبایل
 

سیستم عامل فایرفاکس در کنگره جهانی موبایل امسال نقش پر رنگی داشت و اگر چه به همراه تلفن‌های ارزان قیمت با مشخصات فنی بسیار ضعیف معرفی شد اما برخی از کمپانی‌های معتبر و اپراتورهای مطرح دنیا قرار است از آن حمایت کنند. کمپانی ژاپنی سونی نیز در اقدامی جاه طلبانه تصمیم دارد تا از طریق مشارکت با اپراتور موبایل تلفونیا گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل نوپای فایرفاکس را در سال آینده رونمایی نماید.

 

یکی از خبرهای داغ امروز از فستیوال موبایل بارسلون MWC، تصمیم کمپانی سونی برای بررسی پشتیبانی از سیستم عامل جدید بنیاد موزیلا یعنی فایرفاکس بود. این تصمیم در خلال همکاری‌های گسترده سونی با اپراتور موبایل Telefonica گرفته شده و این کمپانی ژاپنی امیدوار است اولین گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس خود را در سال آینده رونمایی کند.

باب ایشیدا، رئیس گروه محصولات تجاری ارتباطات سیار سونی در بیانیه روز گذشته در کنگره جهانی موبایل گفت:

مهندسین ما هم‌اکنون در حال کار بر روی سیستم عامل فایرفاکس برای موبایل و HTML5 و تکنولوژی‌های در حال تکاملی هستند که پتانسیل بسیار زیادی از خود نشان داده‌اند. علاوه بر این ما همکاری با اپراتورهای شریک خود از جمله Telefonica را در توسعه یک پروژه برای ارائه حداقل یک محصول مبتنی بر این سیستم عامل در سال ۲۰۱۴ ادامه خواهیم داد.

شرکای سخت افزاری برای موفقیت سیستم عامل نوپای فایرفاکس یک کلید حیاتی به شمار می‌روند. ZTE ، آلکاتل و کمپانی تازه وارد و اسپانیایی Geeksphone پیش از این مدل‌هایی را با سیستم عامل فایرفاکس به نمایش گذاشته بودند. ال جی و هواوی نیز قول ارائه گوشی های مبتنی بر FF OS را در آینده‌ای نه چندان دور داده‌اند. البته عدم تمایل کمپانی سامسونگ به سرمایه‌گذاری روی این سیستم عامل نیز عجیب نیست چون این کمپانی کره‌ای در حال توسعه تایزن می‌باشد و بدیهی است ترجیح می‌دهد بر روی سیستم عامل خود سرمایه گذاری کند.

سونی در حالی که هنوز یک طراح برجسته صنایع الکترونیکی به حساب می‌آید، بر روی قطار شتابان پیشرفت اندروید سوار شده ولی با این حال نتوانسته جلوی پیشرفت روزافزون سامسونگ را بگیرد. در حالی که سونی رقبای جدی بسیاری را نیز در کنار خود دارد. از جمله پاناسونیک، ال جی و در حال حاضر حتی خود گوگل که اخیراً بخش موبایل موتورولا را نیز به مالکیت خویش درآورده است.

تلفونیا که در آمریکای لاتین مشتریان بسیاری دارد، امیدوار است با استفاده از سیستم عامل فایرفاکس، گوشی‌های هوشمند بسیار مقرون به صرفه‌ای را در بازارهای در حال توسعه به مشتریان عرضه نماید.

سیستم عامل فایرفاکس برای تسلط بر IOS و اندروید وقت کم و شرایط سختی دارد. با این حال ، واقعیت این است که یکی از منافع مشارکت در توسعه این سیستم عامل مبتنی بر وب، استفاده از همه ویژگی‌های است که طراحان سایت‌ها و برنامه‌ها در پروژه های خود استفاده می کنند.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

گلکسی نوت 8 سامسونگ رسما معرفی شد: پردازنده 4 هسته‌ای، دوربین 5 مگاپیکسل، اندروید 4.1، قلم هوشمند S-

تاریخ : یک شنبه 6 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

گلکسی نوت 8 سامسونگ رسما معرفی شد: پردازنده 4 هسته‌ای، دوربین 5 مگاپیکسل، اندروید 4.1، قلم هوشمند S-Pen

گلکسی نوت 8
گلکسی نوت 8
 

همانطور که پیش‌تر شایعه شده بود، بالاخره سامسونگ کمی پیش از شروع کنگره جهانی موبایلدر بارسلونا، تبلت 8 اینچی گلکسی نوت را معرفی نمود و برخی از رسانه‌ها شانس کار کردن با آن را بدست آوردند. نسخه بین المللی این تبلت امکان برقراری تماس تلفنی را دارد و البته پیشنهاد می شود برای مکالمه صوتی از هدفون استفاده شود. گلکسی نوت 8 مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای Exynos با فرکانس 1.6 گیگاهرتز، دوربین 5 مگاپیکسل در پشت و دوربین 1.3 مگاپیکسل در جلو است و از همه مهم‌تر از قلم دیجیتال و امکانات نرم افزاری S-Pen بهره می‌برد.

گلکسی نوت 8 از بدنه پلاستیکی مشابه نوت‌های دیگر بهره می‌برد و ابعاد آن طوری در نظر گرفته شده که بتوان آن را با یک دست حمل کرد.

 

مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت 8 شبیه به گلکسی نوت 2 است. این تبلت از یک پردازنده Exynos با 4 هسته 1.6 گیگاهرتز، اندروید 4.1.2 با رابط کاربری تاچ‌ویز و یک صفحه نمایش 8 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل بهره می‌برد که دارای تراکم 189 پیکسل در اینچ است. گلکسی نوت 8 در سه نسخه Wi-Fi و Wi-Fi 3G و نسخه 4G LTE وارد بازار می‌شود.

مشخصات کامل سخت افزاری تبلت گلکسی نوت 8

  • پردازنده 1.6 گیگاهرتز 4 هسته‌ای Exynos
  • صفحه نمایش 8 اینچ با رزولوشن WXGA یا 1280 در 800 پیکسل با تراکم 189 پیکسل در اینچ
  • سیستم‌عامل اندروید 4.1.2 یا آبنبات پاستیلی
  • شبکه HSPA+ با 21Mbps
  • دوربین 5 مگاپیکسل در پشت و دوربین 1.3 مگاپیکسل در جلو
  • GPS از نوع aGPS با GLONASS (در نسخه 3G)
  • بلوتوث 4، وای فای، USB 2.0
  • حافظه رم: 2 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی 32 یا 64 گیگابایت به همراه درگاه میکرو SD
  • وزن 338 گرم
  • ابعاد 210.8 در 135.9 در 7.95 میلی‌متر
  • باتری: 4600 میلی آمپر ساعت
  • قابلیت‌های نرم افزاری S-Pen شامل S-Planner، Quick Command, Easy Clip, Photo Note, Paper Artist, Air View, Popup Note, Popup Video, Shape Match, Formula Match و Idea Sketch

مهم‌ترین مزیت رقابتی گلکسی نوت 8 مربوط به قلم دیجیتال S-Pen و قابلیت‌های نرم افزاری اختصاصی سامسونگ است که در دیگر محصولات خانواده گلکسی نوت نیز وجود دارند.

در لبه جلوی تبلت گلکسی نوت 8 یک فرستنده IR نیز تعبیه شده است تا از طریق تبلت امکان کنترل تلویزیون و دیگر ابزارهای صوتی و تصویری میسر شود.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم تبلت گلکسی نوت 8 دارای امکانات نرم افزاری مشابه گلکسی نوت 2 است، اما سامسونگ چند تغییر تازه را در رابط کاربری تاچ ویز اعمال کرده است و آن را با ابعاد این تبلت 8 اینچی سازگار نموده است. گلکسی نوت 8 علاوه بر نرم افزار S Note سامسونگ، اولین ابزار اندرویدی است که به همراه نرم افزار معروف ابزارهای iOS با نام Awesome Note عرضه می‌شود. این نرم افزار برای مدت محدودی بصورت انحصاری تنها بر روی گلکسی نوت 8 ارائه می‌شود ولی پس از این مدت محدود احتمالا در گوگل پلی قرار خواهد گرفت.

حال به نظر شما آیا سامسونگ با گلکسی نوت 8 می‌تواند نظر مشتریان نکسوس 7 یا آیپد مینی را به سمت خود جلب کند؟


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

ساعت هوشمند موتورولا MotoACTV معرفی شد

تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391
نویسنده : admin


 

شرکت
موتورولا  در یک کنفرانس خبری از محصول جدید اش پرده برداری کرد. با ساعت 
هوشمند موتورولا با نام MotoACTV آشنا شوید. ساعتی که به مچ دست شما بسته می شود و
قرار است یک وسیله برای حفظ سلامت شما و سرگرمی به حساب بیاید.
این ساعت دارای یک پردازشگر ۶۰۰ مگاهرتزی است (دیگر کارمان به جایی رسیده که ساعت
مچی پشت دستمان هم چنین پردازشگرهایی دارد!) و سیستم عامل اندروید هم دارد وزن اش
تنها ۳۵ گرم است. این ساعت با حسگر ویژه اش می تواند بر ضربان قلب شما نظارت کند و
با جی پی اس داخلی اش میزان فعالیت و دویدن هایتان را محاسبه می کند.

این
ساعت که در واقع یک رقیب جدی برای Nike+ به حساب می آید ضد آب و عرق ساخته شده و می
تواند تا ۴۰۰۰ قطعه موسیقی هم درون خودش نگهداری کند و رادیو FM هم دارد و به یک
امکان مربی صوتی هم مجهز است که با صدا به شما می گوید چطور ورزش کنید.

به
همراه MotoACTV دو مدل هدست بلوتوث هم به نام های SF700 و SF500 ارایه می شود.
اطلاعات فعالیت های بدنی شما هم با وب سایت این ساعت به صورت آنلاین به روز می شود
و می توانید ببینید که چقدر فعالیت بدنی داشته اید.

این ساعت هوشمند با دو
ظرفیت ۸ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت و با قیمت ۲۴۹ و ۲۹۹ دلار از ماه آینده به صورت
جهانی وارد بازار خواهد شد.


برچسب ها: شرکت موتورولا در یک کنفرانس خبری از محصول جدید اش پرده برداری کرد با ساعتهوشمند موتورولا با نام MotoACTV آشنا شوید ساعتی که به مچ دست شما بسته می شود قرار است یک وسیله برای حفظ سلامت شما سرگرمی به حساب بیاید این ساعت دارای یک پردازشگر ۶۰۰ مگاهرتزی است (دیگر کارمان به جایی رسیده که ساعت مچی پشت دستمان هم چنین پردازشگرهایی دارد!) سیستم عامل اندروید وزن اش تنها ۳۵ گرم است این ساعت با حسگر ویژه اش می تواند بر ضربان قلب شما نظارت کند با جی پی اس داخلیمیزان فعالیت دویدن هایتان محاسبه می کند

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

مقایسه سخت افزاری آیفون 4S با تلفن های هوشمند رقیب

تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391
نویسنده : admin


 

زمان اش رسیده تا  آیفون را با دیگر رقبای جدی بازار مقایسه کنیم. یک طرف دعوا بحث بر سر سیستم عامل و امکانات مختلف اش است که در این مورد نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی اندروید را بیشتر دوست دارند و عده ای از ویندوز فون طرفداری می کنند و…

اما در این میان مشخصات سخت افزاری را به خوبی می توان با یکدیگر مقایسه نمود. در تصویر بالا می توانید آیفون 4S را با چند تلفن هوشمند مطرح بازار مقایسه کنید. نتیجه گیری هم با خود شما است. در هر صورت مراسم دیشب به مذاق عده زیادی خوش نیامده به گونه ای که سبب شده ارزش سهام اپل با یک سقوط ۵ درصدی مواجه بشود.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

اولين گوشي تمام شيشه اي جهان

تاریخ : جمعه 27 بهمن 1391
نویسنده : admin


کمپاني تايواني Polytron از مدل اوليه گوشي تمام شيشه اي خود پرده برداري کرد و ا
علام کرد که اين گوشي تا پايان سال 2013 روانه بازار خواهد شد.
کمپاني تايواني Polytron از مدل اوليه گوشي تمام شيشه اي خود پرده برداري کرد و اعلام کرد که اين گوشي
تا پايان سال 2013 روانه بازار خواهد شد.
توضیحات بیشتر در ادامه...

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

صفحه قبل 1 صفحه بعد

>جهت تبادل لینک رایگان کلیک و اعلام فرمایید